این سوال ذهن خانم هایی که به دنبال جوانسازی پوست هستند را درگیر کرده که آیا تزریق چربی به صورت باعث افتادگی پوست می شود؟ استفاده از روش های زیبایی مختلف مانند لیزر روشن کننده پوست، تزریق چربی و غیره بسیار رایج شده و تاثیرات نسبتا خوبی روی پوست دارند. با روند افزایش سن پوست انسان پیر شده و نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد. یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن علائم پیری پوست، تزریق چربی است. در صورتی که تزریق چربی زیر نظر بهترین پزشک متخصص انجام شود پوست شما دچار افتادگی نخواهد شد. برای اطلاع بیشتر درباره تزریق چربی و افتادگی پوست در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

تزریق چربی چیست؟

قبل از پاسخ به سوال آیا تزریق چربی به صورت باعث افتادگی پوست می شود، باید بررسی کنیم که این روش چیست؟ تزریق چربی نوعی روش زیبایی است که شامل انتقال چربی از بخش های مختلف بدن به صورت می باشد. چربی از بخش های مختلف مانند پهلو و شکم گرفته شده و با توجه به فرم صورت به گونه ها یا پیشانی تزریق می شود. این روش زیبایی حساسیت خیلی بالایی دارد و در صورت کوچکترین اشتباه در تزریق، عوارض جانبی مانند افتادگی پوست را به وجود می آورد.

آیا بعد از تزریق چربی صورت دچار افتادگی میشود؟

 

سوال مهمی که مراجعه کنندگان از دکتر دارند این است که آیا تزریق چربی به صورت باعث افتادگی پوست می شود؟ چربی تزریق شده به صورت واکنش پذیری بسیار خوبی دارد و از چربی خود بدن است. افتادگی پوست بعد از تزریق چربی به صورت یکی از عوارض این روش زیبایی ممکن است رخ دهد.

علل افتادگی صورت بعد از تزریق چربی چیست؟

 

یکی از علل مهم افتادگی پوست صورت، بعد از تزریق چربی به صورت، انجام اشتباه تزریق است. در صورتی که حجم زیادی از چربی در یک مرحله به صورت تزریق شود، احتمال افتادگی پوست زیاد است. چربی باید در چند مرحله به صورت تزریق شود تا در یک نقطه تجمع پیدا نکند.

مزایای تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت مزایای زیر را دارد:

  • افزایش کلاژن سازی پوست بر اثر تحریک
  • بیشتر شدن کشش پوست و ناپدید شدن چروک ها
  • بالا رفتن خاصیت الاستیکی با افزایش کلاژن در پوست
  • سفت شدن پوست شل اطراف چشم و زیر چانه
  • افزایش خون رسانی به صورت
جوانسازی صورت بعد از تزریق چربی
جوانسازی صورت بعد از تزریق چربی

بعد از پیوند چربی در صورت چه اتفاقی می افتد؟

 

بعد از تزریق چربی به صورت، این چربی ها جذب پوست می شوند و پوست جوان تر به نظر می رسد. با ایجاد کشش و تحریک کلاژن سازی چروک های صورت بسیار کم تر شده و بخش های خالی صورت پر می شوند. در صورتی که چربی جذب نشده و سلول های چربی بمیرند، به راحتی از بدن دفع می شوند.

چگونه عمر چربی های تزریق شده را بیشتر کنیم؟

 

راه های زیادی برای افزایش ماندگاری چربی تزریق شده در صورت وجود دارد. یکی از راه ها لمس نکردن محل تزریق است و به هیچ وجه نباید این ناحیه را ماساژ بدهید. این روش ماندگاری خوبی دارد و باید سعی کنید وزن خود را متعادل نگه داشته و چاق یا لاغر نشوید. نوع سبک زندگی و غذاهایی که می خورید یا حتی سیگار کشیدن می تواند اثراتی در کاهش یا افزایش ماندگاری چربی تزریق شده داشته باشد.

عوارض احتمالی تزریق چربی

 

تزریق چربی به صورت می تواند عوارض کوتاه مدت یا بلند مدت داشته باشد. عوارض ساده ای مثل تورم، کبودی و خارش موقتی بوده و بعد از چند روز کاملا از بین می روند. افتادگی پوست بعد از انجام تزریق چربی یک عارضه رایج نیست و تنها در موارد نادر مشاهده می شود. عارضه مهم دیگر عدم تقارن دو طرف صورت است که این عارضه در صورت عدم مهارت پزشک رخ می دهد.

روش جایگزین برای تزریق چربی

علاوه بر تزریق چربی از روش های جوانسازی دیگری نیز می توان استفاده کرد. تزریق ژل و فیلر می توانند جایگزین تزریق چربی باشند؛ اما ماندگاری کمتری دارند. روش دوم لیفت کردن صورت با نخ های قابل جذب است. در روش لیفت پوست صورت کشیده شده و چروک ها ناپدید می شوند. پروتز روشی تقریبا دائمی است که طرفداران زیادی در ایران دارد.

راه های پیشگیری از افتادگی پوست بعد از تزریق چربی

مهم ترین راه های جلوگیری از افتادگی پوست به دلیل تزریق چربی به صورت شامل:

  • مراجعه به یک پزشک حاذق و متخصص
  • رعایت نکات مراقبتی بعد از تزریق چربی
  • توجه به سبک زندگی و متعادل نگه داشتن وزن
  • عدم مصرف سیگار یا سایر دخانیات

آیا تزریق چربی به درمان افتادگی پوست کمک می کند؟

در برخی موارد برای از بین بردن افتادگی پوست صورت از تزریق چربی استفاده می شود. با بالا بردن میزان انعطاف بافت و لیفت کردن پوست فرآیند جوانسازی انجام می شود. کسانی که پوشت شل و افتاده در گردن و صورت دارند، می توانند از روش تزریق چربی استفاده کنند.

فواید تزریق چربی به صورت

مشاوره رایگان تزریق چربی

در کلینیک دکتر ادبی قبل از انجام روش های زیبایی به بیماران مشاوره رایگان ارائه می شود. در جلسه مشاوره همه چیز درباره لیزر روشن کننده پوست و تزریق چربی به مشتری گفته می شود تا با عوارض و فواید انجام این روش ها آشنایی داشته باشد.

کلام پایانی

با توجه به توضیحات پاسخ سوال آیا تزریق چربی به صورت باعث افتادگی پوست می شود، کاملا مشخص است. در کلینیک دکتر ادبی با توجه به تخصص و مهارت بالایی که دارند، بیماران دچار عوارض افتادگی پوست بعد از تزریق چربی نمی شوند. جهت مشاوره می توانید با شماره تماس های درج شده در سایت تماس بگیرید یا سوالات خود را در انتهای مطلب بنویسید.

سوالات متداول

تزریق چربی به صورت به چه افرادی توصیه می شود؟

افرادی که به دنبال جوان سازی پوست صورت هستند می توانند از این روش استفاده کنند.

ماندگاری تزریق چربی به صورت چقدر است؟

نتایج تزریق چربی، در صورت جذب چربی در بافت صورت، دائمی خواهد بود.

از چه سنی می توان تزریق چربی انجام داد؟

محدودیت سنی در نظر گرفته شده برای تزریق چربی برای افراد بالای 18 سال است.

آیا می توان در بارداری و شیردهی تزریق چربی انجام داد؟

بهتر است که تزریق چربی به دلیل ماهیت تهاجمی که دارد در حاملگی انجام نشود.اما در دوران شیر دهی منعی وجود ندارد مگراینکه پزشک با شرایط خاصی روبرو شود.