کاشت مو

هنگامی که یک زن یا مرد که مایل به ترمیم مو هستند جستجوی خود را برای یافتن اطلاعات جراحی شروع می کنند با صدها تصویر قبل و بعد از عمل که مهارت کلینیک های بی شمار را در فضای مجازی نشان می دهد مورد توجه قرار می دهند. این یک ارائه نسبتاً استاندارد با تنوع کمی است.

عکس کاشت مو بیماران

کلینیک ها عکسهایی از بیماران و وضعیت قبلی ریزش مو آنها و در ادامه تصویری از وضعیت فعلی آنها پس از عمل جراحی کاشت مو را به نمایش می گذارند.

آنچه درباره کاشت مو باید بدانیم

اگر کسی قصد پیوند مو دارد قبل از مشاوره حضوری با تبلیغات فضای مجازی اشنا باشد بهتر هست، زیرا سوالها و  ابهاماتی که در ذهن دارد می تواند،حضوری پاسخ انرا بشنود.

مشاوره و معاینه حضوری خیلی مهم می باشد.اگر مشاوره حضوری امکان نداشته باشد مثل زمانی که در خارج کشور بسر می برد،می خواهد هنگامی که به  ایران می اید پیوند مو و…… انجام دهد. در این حالت ارسال عکسهای واضح در حالتهای مختلف که استاندارد هستند به پزشک کمک زیادی خواهد کرد.

یکی از واقعیت های مربوط به عمل جراحی ترمیم مو این است که این عمل جراحی اغلب،تنها جراحی ای نیست که  یک بیمار در طول زندگی خود خواهد داشت. با این حال،ممکن است این موضوع در موقع مشاوره با بیماران مورد  بحث قرار نگیرد.

دلایل مختلفی وجود دارد که بیمار پیوند مو بیش از یک عمل را بخواهد که به بعضی از انها خواهیم پرداخت

ادامه ریزش مو

اولین دلیل ضروری بودن عمل جراحی در آینده ، ادامه ریزش مو ناشی از ادامه AGA (آلوپسی آندروژنتیک) است و این باید مورد توجه هر بیمار مبتلا باشد.

جراحی ترمیم مو باعث نمی شود که موهایی در قسمت بالای سر وجود دارند و مستعد به ریزش ارثی در آینده هستند نریزند.

ریزش موی ارثی ژنتیک در همه افراد یک الگو ندارد در افراد مختلف فرق می کند در بعضی از افراد شدت ریزش شدید در طی یک یا دو سال موی زیادی در قسمت بالای سر را از دست می دهند اما در بعضی از افراد روند آن بسیار کند می باشد بطوریکه خود شخص خیلی دیر متوجه این پدیده می شود.

بنابراین پزشک با معاینه بیمار و در نظر گرفتن همه عوامل تصمیم می گیرد که یک مرحله پیوند، برای جایگزینی موهای از دست رفته را انجام دهد.

دارو برای بعد از پیوند مو

بعد از پیوند داروهایی برای تقویت موها یا به تاخیر انداختن موهای مستعد به ریزش مصرف می شود.به همین دلیل است که برای تثبیت الگوی ریزش مو باید در ابتدا یا همراه با عمل جراحی درمان موضعی یا خوراکی در نظر گرفته شود.

بنابراین اگر بیماری که موهایش در حال ریزش هستند،یک مرحله پیوند برای حفظ زیبایی ظاهر سر انجام دهد، برای بقیه موهایی که در آینده قرار هست بریرند یا مستعد به ریزش هستند نیاز به درمان موضعی و خوراکی خواهد داشت.

اگر چنین نکند،ممکن است در آینده حتی از بهترین عمل جراحی اول کاشت مو نتیجه عالی حاصل نشود و به جراحی پیوند بعدی نیاز داشته باشد تا زیبایی مطلوب خود را حفظ کند.

رشد ضعیف

تمام کلینیک ها مواردی از رشد ضعیف دارند که غیرقابل اجتناب است حتی توسط کلینیک هایی که چندین سال است که این روش را انجام می دهند.

این امر الزاماً ناشی از تکنیک بد نیست بلکه در بعضی از بیماران گرافتهای کاشته شده در محل کاشت رشد نمی کنند وانتظار بیمار و کلینیک برآورده نمی شود.

در مواردی از این دست ، بررسی دلایل احتمالی رشد ضعیف ضروری است زیرا این امر ممکن است به دلیل یک بیماری پوستی یا پزشکی غیر منتظره یا ناشناخته تشخیص داده شده باشد که باید قبل از انجام عمل مورد بررسی قرار گیرد.

اگر پوست سر یا وضعیت پزشکی درمان شود یا علت دقیقی مشخص نشود و پوست سر سالم به نظر برسد ، معمولاً برای دستیابی به پوشش یا تراکم مورد انتظار، مرحله دوم پیوند مو انجام می شود.

اطلاعات غلط در مورد کاشت مو

کلینیک یا پزشکی که با بیمار پیوند مو مشاوره می کند،باید به بیمار آگاهی لازم از اینکه با پیوند مو بندرت می توان به تراکم موی قبلی دست یافت،داد.

زیرا هرچه ریزش مو بیشتر باشد ، بانک موی کمتری برای توزیع مجدد در مناطقی از موهای از دست رفته وجود دارد.

واقعیت دوم بدان معنی است که حتی اگر شما مایل به پرداخت همان سطح چگالی هستید،برای تحقق این هدف موهای کافی در منطقه اهدا کننده وجود ندارد.

به عبارت دیگر اکر بخواهیم به تراکم قبلی برسیم موهای خیلی بیشتری از محل دهنده پیوند برداشت شود،این بدان معناست که تراکم موی بسمت دهنده کاهش چشمگیر پیدا می کند.یعنی یک کم پشتی در ناحیه پس سر بوجود می آید که برخلاف ظاهر اکثر مردان می شود.

متاسفانه بسیاری از مردم فکر می کنند جایی که مو از پس سر برداشت می شود،دوباره موی جدید رشد می کند در صورتیکه با برداشتن یک واحد فولیکولی در ناحیه دهنده جای آن،موی جدید رشد نخواهد کرد بلکه بصورت نقطه سفید بسیار ریز مساهده می شود.

خبر خوب برای بهترین پیوند مو

خبر خوب این است که برای دستیابی به نتایج ظاهری مطلوب یا عالی نیازی به رسیدن به همان سطح تراکم نیست.

با این وجود کلینیک ها باید در نظر بگیرند که چگونه می توانند در مشاوره با بیمار به یک نتیجه خاص برسند،از آگاهی کامل بیماران نسبت به این روش اطمینان حاصل کنند و میزان تراکم را بر اساس موهای اهدا کننده موجود و الگوی ریزش موی بیمار در نظر بگیرند.

اگر این کار به طور دقیق انجام نشود ،بیمار را نا امید می کند اعتماد به کلینیک از بین می رود و گاهی سر از کلینک های دیگر در خواهد آورد .

انتظارات غیر واقعی از کاشت مو

دقیقاً مانند کلینیک ، بیمار وظیفه دارد واقع بین باشد. بیماران لزوماً نباید انتظار داشته باشند که نتیجه ایده آل در بهترین تبلیغات کاشت مو در خودشان مشاهده کنند. واضح است که هر کلینیک بهترین نتایج خود را به عنوان تبلیغات،در فضای مجازی منتشر می کند،گاهی می توان تصاویر را دستکاری کرد.

در هر حال عواملی شامل الگوی ریزش مو (ناحیه پوشش) ،ویژگی های مو مانند رنگ یا فر بودن ، یا قطر مو و همچنین ملاحظات بودجه برای تعداد پیوند و غیره روی نتیجه پیوند دخیل باشد.

در یک بیمار نتیجه مشابهی با بیمار دیگر نخواهید دید.هیچ بیماری ،مشابه دیگری نیست و مجموعه متفاوتی از متغیرها را ارائه می دهد.

این را باید به خاطر داشته باشید حتی اگر کلینیکی که شما انتخاب می کنید کاملاً مشخص و کاملاً واضح و روشن از آنچه انتظار دارید نیست، انتظارات خود را منطقی نگه دارید. مواظب باشید تحت تاثیر تبلیغات اغواگر قرار نگیرید.

میزان مواهدا کننده یا بانک مو محدود هست اگر بنا به دلیلی تخریب شود شما در پیوند بعدی محدودیت تعداد پیوند دارید.

جراحی کاشت مو

جراحی کاشت مو می تواند یک تجربه خارق العاده و بسیار با ارزش باشد و برای هزاران نفر در سراسر جهان انجام شده است. با این حال مانند هر روش درمانی ، مواردی را باید توجه داشته باشید و یکی از این موارد ، متغیرهای زیادی است که تعیین می کند.

یک بار عمل جراحی کافی خواهد بود یا خیر به خصوص در بیماران جوان تر ، پزشک شما نمی داند که الگوی ریزش پایدار است یا خیر.در واقع ممکن است کمتر از حداکثر حد ممکن پیوند توصیه کند تا بتواند موهای اهدا کننده خود را در صورت دارا بودن الگوی شما ثابت نگه دارد.

به طور کلی ، با خطر ریزش موی پیشرونده هرگز نباید انتظار داشته باشید که یک بار عمل جراحی کافی باشد تا شما را برای یک عمر پر مو کند.اگر این کار را انجام دهید ، برای پیوند مرحله دوم اگر پس سر شما باندازه کافی مو برای پیوند دوباره نداشته باشد، می توان از موهای بدن و ریش استفاده کرد که در مبحث دیگر بیان خواهد شد.

کاشت مو چند مرحله می باشد؟
کاشت موی طبیعی

کاشت مو در محل اسکار
اسکار ناشی از کشش زیاد مو می باشد

شما می توانید سوالات خود را در خصوص خدمات ( پوست و مو، زیبایی، لیزر )با مشاورین کلینیک باران در میان بگذارید.ما بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

منابع:

ishrs.org