امروزه تزریق چربی میکرو یا چربی نانو در جوانسازی صورت و سایر قسمت بدن کاربرد بسیاری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا متن زیر را مطالعه نمایید.

تزریق چربی چند نوع می باشد؟

 سه نوع چربی برای پیوند چربی وجود دارد: چربی ماکرو یا چربی ساده یا همان چربی معمولی، چربی میکرو و  نانو فت  یا چربی نانو.در گذشته چربی  ماکرو در تمامی مراحل پیوند چربی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما اکنون فناوری طبقه بندی چربی براساس “اندازه ذرات” در دسترس می‌باشد.

در نتیجه، چربی ماکرو برای افزایش حجم یا بالا کشیدن مناطقی مانند  صورت ، باسن، سینه‌ها و سایر نواحی بزرگتر بدن استفاده می‌شود. برای مثال از تزریق چربی ماکرو به پستان می‌توان برای محو کردن خطوط موج دار احتمالی حاصل از پروتز سینه در یک بیمار بسیار لاغر استفاده کرد. در مقابل، چربی میکرو و نانو که از ذرات چربی کوچکتری تشکیل شده‌اند،تزریق آن‌ها به مناطق ظریف‌تر مثل صورت و دست های بدن امکان پذیر می‌ باشد.بدون نگرانی از ایجاد “برآمدگی” که ممکن است هنگام تزریق  با ذرات چربی درشت تر از طریق کانول بزرگتر رخ دهد.

در واقع در اکثر مراحل لیفت صورت،گردن یا جوان سازی دست که در کلینک ما  انجام می‌ شود، برای نتایج بهتر تزریق چربی میکرو و نانو و چربی معمولی همزمان انجام می‌گیرد.

تزریق چربی میکرو و نانو

انتقال چربی ، با عنوان تزریق چربی،یا لیپوفیلینگ نیز نامیده می‌شود. یک روش کاملا رایج است که از دهه‌ها قبل در جراحی‌های زیبایی  وجود داشته است.امروزه به یکی از مهمترین مکمل‌های درمانی برای بسیاری از درمان‌های صورت و بدن تبدیل شده است.

با افزایش سن، به دلیل از دست رفتن یا کاهش  بافت چربی، کلاژن و حتی استخوان، همه ما افتادگی پوست صورت را تجربه می کنیم. هم زمان مقداری برجستگی همراه با شلی در صورت (خصوصا در یک سوم میانی صورت و اطراف دهان) یا سایر مناطق ظریف بدن را مشاهده می‌کنیم.

پیوند چربی شامل برداشتن چربی از یک قسمت از بدن، خالص کردن آن و سپس تزریق مجدد آن در یک قسمت دیگر می‌باشد. لب‌ها، چین‌های  کناربینی (خطوط لبخند)، گوشه‌های دهان، چانه، خطوط عمودی لب (خطوط سیگاری‌ها نیز نامیده می شوند) و زیر چشم‌ها رایج‌ترین قسمت‌ های صورت برای تزریق چربی هستند.

بعلاوه، پیوند چربی می‌تواند یک گزینه عالی برای جوانسازی پشت دست‌ها و حتی ناحیه جلوی گردن، قسمت فوقانی سینه و ناحیه پایینی گردن باشد.

تزریق چربی میکرو و نانوفت
چربی سانتریفیوژ شده

 

مشاوره و نوبت برای تزریق چربی میکروفت و نانوفت:

در کلینیک ما  با توجه به سالها تجربه علمی و عملی پیوند چربی در مطب  و تحت بی حسی موضعی با رعایت همه موارد کنترول فشارخون، تنفس و اکسیژن انجام می شود. این روش بسیار پیشرفته راهی برای بازیابی ظاهر جوان صورت و اندام را برای شما فراهم می‌سازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش، لطفاً اطلاعات جامعی که در سایت  ارائه شده را جستجو کنید. در صورت وجود سوال و تمایل به تعیین وقت مشاوره تماس بگیرید. برای اینکه بدانید آیا انتقال چربی می‌تواند در رسیدن به اهداف زیبایی تان به شما کمک کند، لطفاً با  کلینیک جهت مشاوره حضوری تشریف بیاورید.

مراحل انتقال انواع چربی مورد استفاده برای تزریق چربی:

تهیه چربی میکرو و نانو

پیوند چربی میکرو

پیوند چربی نانو

روش SNIF

لیفت صورت و انتقال چربی

بهبود بعد انتقال چربی

نتایج انتقال چربی

هزینه انتقال چربی

پیشرفت انتقال چربی

تزریق چربی معمولی

به طور کلی بیش از سه دهه است که انتقال چربی وجود دارد. سال‌هاست  جراحان زیبایی به این نکته پی برده‌اند که از نظر علمی می توان سلول‌های چربی را (با روش‌های مختلف لیپوساکشن) خارج کرد و به قسمت دیگری از بدن منتقل کرد، بدون اینکه بدن آنرا پس بزند، در محل جدید زنده می ماند.

در گذشته،  یعنی دهه‌های 1980 و حتی 1990، انتقال چربی متداول به صورت، به دلیل تزریق  بیش از حد چربی در قسمت‌هایی از صورت (مانند گونه‌ها) با  ذرات بزرگتر چربی و کانول یا ابزار بزرگتر جراحی ان دوره، منجر به ایجاد نواحی برآمده و پف در صورت می شد.

تزریق چربی در ایران

تزریق چربی در ایران مانند کشورهای پیشرفته کاملا بروز می باشد . در کلینیک ما از ۲۰سال پیش تزریق چربی شروع شد. همزمان با شروع چربی میکرو و نانو در دنیا، در این کلینیک نیز تمام مراحل با استاندارد جهانی انجام می شود.

متاسفانه در بعضی از کلینیک ها که از تجربه علمی کمتر برخوردارند و تحت تاثیر توصیه بیمار چربی ماکرو یا معمولی زیادی را به بیمار تزریق می کنند.در آینده باعث پری و پف  غیر متعارف صورت و … می شود که از نظر زیبایی شناسی خوشایند نیست.

اما در چند سال اخیر فناوری‌های جدیدتر، روش‌های عملکرد توسعه یافته و کانول و ابزار جراحی بهتر، انتقال چربی‌های با ذرات کوچک‌تر امکان پذیر است . به عبارت دیگر، تزریق چربی میکرو ونانو امکان دستیابی به موفقیت‌های هیجان انگیز را فراهم کرده است.

معتقدیم که توانایی تهیه و تزریق چربی میکرو و نانو و انتقال ان به صورت، و پشت دست‌ها، برای نتایج بهتر و موفقیت‌های بیشتر، یک پیشرفت بسیار مهم و مهیج بوده است. این امر عملاً نگرانی‌های مربوط به ایجاد برآمدگی‌ که در پیوند چربی با ذرات بزرگ یا “انتقال چربی به صورت به روش‌ قدیمی” مرسوم بود، را از بین  برد.

تزریق چربی میکرو و نانوفت
چربی نانو(نانوفت)

تهیه چربی میکرو و نانوفت

برای اینکار ، در ابتدا بافت چربی خود بیمار از یک ناحیه اهدا کننده، مانند پهلو، شکم یا پشت برداشته می‌شود. پس از جمع‌آوری، یک سانتریفیوژ مخصوص مورد استفاده قرار می‌گیرد تا  سلول‌های چربی سالم و قابل استفاده را جداسازی کند. فرآیندی که به بهبود قابل توجه میزان بقای چربی منتقل شده کمک می‌کند.

سپس، چربی جدا شده در یک سری متوالی از سه دستگاه جداگانه که برای شکستن اندازه ذرات چربی تا رسیدن به چربی میکرو و نانو طراحی شده اند، عبور داده می‌شود.تفاوت این دو در این است که نانوچربی از طریق یک شبکه فوق العاده ریز فیلتر می شود.

پس از دستیابی، این  چربی میکرو یا نانو کاملاً طبیعی با استفاده از سوزن های بسیار ریز،تزریق می شود. این کار باعث جوان سازی، شفافیت وظاهر زیبای پوست با نتایج فوق العاده طبیعی، در نواحی درمان می شود.

پیوند چربی با چربی میکروفت

با توجه به اندازه ریزتر ذرات آن ، تزریق میکروچربی‌ می‌تواند گزینه ای عالی برای بازیابی حجم از دست رفته باشد. در مناطقی که بهبود چین و چروک  انها نیاز به ظرافت و دقت زیاد دارند، می باشد،مانند:

  • تیرگی و فرو رفتگی پلک تحتانی
  • گبجگاه
  • لاله گوش
  • گونه‌ها
  • ابرو
  • لب‌ها
  • پشت دست‌ها

به عنوان یک مزیت اضافی برای بسیاری از بیماران، اثرات افزایش حجم انتقال میکروچربی در این نواحی، اغلب می‌تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند.

پیوند چربی با چربی نانو

ذرات چربی نانو برای ایجاد “حجم دهندگی” بسیار کوچک هستند، اما مطالعات بیانگر این است که سلول‌های بنیادی موجود در نانو چربی به بازسازی ساختارهای پشتیبانی پوست- مانند کلاژن- و بازسازی پوستی سالم‌تر و جوان‌تر کمک می کنند.

در نتیجه، برخی از رایج‌ترین مشکل  زیبایی پوست که می‌توانند با پیوند چربی نانو بهبود یابند، عبارتند از:

  • اصلاح خطوط ریز
  • افزایش قوام پوست
  • بهبودی رنگ پوست (برای مثال زیر چشم‌ها)
  • رفع پیری پوست ناشی از افتاب
  • افزایش قابلیت ارتجاعی پوست
  • بهبود اسکار های سطحی

در کلینیک ما از انتقال نانو چربی در نواحی صورت و پشت دست استفاده می‌ شود. زیرا این نواحی پاسخ بسیار خوبی به تزریق چربی نانو داده اند. در حقیقت، چربی نانو تجزیه شده و به یک ذره ریز امولسیون تبدیل می‌شود.به قدری ریز که در واقع هیچ حجمی (حتی سلول‌های چربی زنده واقعی) را به ناحیه مورد نظر منتقل نمی‌کند. در مقابل، سلول‌های بنیادی و فاکتور‌های رشد را مستقیما به درم پوست منتقل می‌کند، که باعث جوانسازی و بهبود ظاهر بسیار جوان‌تر، در آن ناحیه می شود.

اثر سلول‌های بنیادی بالقوه چربی نانو

از نظر علمی ثابت شده است که سلول‌های بنیادی (stem cell)  درغلظت‌ بالا در چربی وجود دارند. تجربیات بسیاری حاکی از این است که این سلول‌های بنیادی همان چیزی هستند که به بهبود کیفیت پوست و جوان سازی آن، بهبود جای زخم، برطرف شدن سیاهی زیر چشم ، بهبود بافت و غیره”کمک” می‌کنند. هیچ دانشمندی تاکنون روشی عینی و کمی برای اندازه گیری “اثر سلول بنیادی” در جراحی جوان سازی صورت، چنانچه واقعاً وجود داشته باشد، ارائه نداده است.

با این حال،  بر اساس تجربه پیشگامان فناوری نانوچربی، دکتر سیدنی کلمن، استیون کوهن و پاتریک تونارد- معتقد هستند که واقعاً اثر مثبت در سلول بنیادی وجود دارد .که به طور بالقوه توضیح می‌دهد که چرا حتی زمانی که تزریق‌ها باعث افزایش حجم نمی‌شوند بهبودی با چربی نانو مشاهده می‌شود. در حال حاضر تحقیقات بسیاری دراین زمینه انجام می شود.

پیوند چربی با چربی میکروفت

با توجه به اندازه ریزتر ذرات آن در مقایسه با ماکروچربی متداول، تزریق میکروچربی‌ها می‌تواند گزینه ای عالی برای بازیابی حجم از دست رفته باشد. با عث بهبود حجم در مناطقی باشد که نیاز به ظرافت و دقت زیاد دارند، مانند:

  • تیرگی دور چشم
  • شقیقه‌
  • ناحیه گوش
  • گونه‌ها
  • ابرو
  • لب‌ها
  • پشت دست‌ها

به عنوان یک مزیت اضافی برای بسیاری از بیماران، اثرات افزایش حجم انتقال میکروچربی در این نواحی، اغلب می‌تواند به بهبود ظاهر پوست اضافه شده کمک کند.

تزریق چربی نانو_نانوفت

ذرات نانوچربی برای ایجاد اثر قابل توجه “حجم دهندگی” بسیار کوچک هستند. اما مطالعات بیانگر این است که سلول‌های بنیادی موجود در نانوچربی به بازسازی ساختارهای پشتیبانی پوست- مانند کلاژن- و بازسازی پوستی سالم‌تر و جوان‌تر کمک می کنند. در نتیجه، برخی از رایج‌ترین نگرانی‌ها درمورد زیبایی پوست که می‌توانند با پیوند نانو چربی بهبود یابند، عبارتند از:

  • خطوط ریز
  • جوانسازی و شفافیت پوست
  • تغییر رنگ (برای مثال بهبود تیرگی زیرچشم‌ها)
  • بهبود پیری پوست که در اثر سن و افتاب بوجود می اید.
  • قابلیت ارتجاعی ضعیف پوست
  • اسکار سطحی

در حال حاضر در کلینیک ما از انتقال چربی نانو در نواحی صورت و پشت دست استفاده می‌کند، زیرا این نواحی پاسخ بسیار خوبی به تزریق چربی نانو داده اند.

اثر سلول‌های بنیادی بالقوه نانو چربی

از نظر علمی ثابت شده است که سلول‌های بنیادی در غلظت‌ بالا در چربی وجود دارند . تجربیات بسیاری گویای این است که این سلول‌های بنیادی همان چیزی هستند که به بهبود کیفیت پوست و جوان سازی آن، بهبود جای زخم، برطرف شدن سیاهی زیر چشم ، بهبود بافت و غیره”کمک” می‌کنند.

هیچ دانشمندی تاکنون روشی عینی و کمی برای اندازه گیری “اثر سلول بنیادی” در جراحی جوان سازی صورت، چنانچه واقعاً وجود داشته باشد، ارائه نداده است.

با این حال بر اساس تجربه پیشگامان فناوری نانوچربی: دکتر سیدنی کلمن، استیون کوهن و پاتریک تونارد معتقدند واقعاً اثری مثبت در سلول بنیادی وجود دارد. به طور بالقوه توضیح می‌دهد حتی زمانی که تزریق‌ها باعث افزایش حجم نمی‌شوند اما بهبودی با نانوچربی مشاهده می‌شود.

در حال حاضر تحقیقات بسیاری در زمینه علوم پایه در حال انجام است. بنابراین طی چند سال آینده درک درست‌تری از خواص درمانی بافت چربی و سلول‌های بنیادی بدست می اید.

روش SNIF برای خطوط اطراف دهان

(SNIF (Sharp Needle Intradermal Fat grafting : (پیوند چربی داخل پوست با سوزن تیز) : روشی است که دکتر پاتریک تونارد پیشگام آن است.شامل تزریق مستقیم میکروچربی و نانوچربی درون چین و چروک اطراف دهان می‌باشد.

روشی مشابه پر کننده‌های مرسوم مثل أنواع ژلها می باشد. این روش بویژه برای از بین بردن خطوط عمودی لب‌ها (خطوط سیگاری‌ها) کمک کننده است .که در گذشته جزء دشوار‌ترین خطوط چهره برای ترمیم بودند.

تلفیق لیفت صورت با تزریق چربی

با افزایش سن ، صورت و قسمتهای دیگر چربی خود را از دست می‌دهند (fat atrophy) . افزودن چربی به این مناطق خاص از طریق تزریق چربی، به بخش مهمی از جوان سازی صورت تبدیل شده است.

 در گذشته روش‌های سنتی جراحی زیبایی صورت ، تمرکز روی برداشتن پوست اضافه و کشیدن ان در سن بالای ۵۰-۶۰ سالگی بود. به همین دلیل  سیاست کلی ما اغلب انتقال چربی در ترکیب با سایر روش‌های جوانسازی صورت مانند لیفت صورت و یا جراحی پلک انجام می‌ شود.

درجراحی لیفت صورت به تنهایی، اساساً بافت‌ها را کشیده و “دوباره  همان پوست را در جای جدید محکم می‌کند تا افتادگی آن را اصلاح کننند. با پیوند چربی موجب افزایش حجم در مناطقی می‌شود که توسط لیفتینگ بافت ثابت نشده‌اند و نیز برخی از اثرات جوان‌سازی سلول‌های بنیادی را به پوست منتقل می‌کند که نتایج را بهتر می‌کند.

این امر باعث هم افزایی نتایج می‌شود که فراتر از چیزی است که با لیفت صورت به تنهایی نمی‌توان دست یافت . به تجربه، انتقال چربی در کنار لیفت صورت- چه در همان زمان انجام شود و چه به صورت متوالی- می‌تواند نتایج لیفت صورت را کاملاً بهبود بخشیده و تقویت کند.

بهبودی بعد از تزریق چربی

بلافاصله بعد از انتقال چربی، ممکن است درجاتی از تورم، کبودی و  یا درد در هر دو بخش اهدا کننده و گیرنده درمان وجود داشته باشد.

این اثرات جانبی موقتی بوده و به مرور زمان کاهش پیدا می‌کنند تا زمانی که کاملاً برطرف میشوند. اکثر بیماران کلینیک ما در  چند روز بسته به میزان تورم تا یک هفته توانایی بازگشت به روال کار روزانه را دارند.

کارهای غیرسنگین مانند مشاغل اداری، مدرسه و وظایف جاری را می توان زودتر شروع نمود. از اقدامات و فعالیت‌های جسمی سنگین باید برای مدتی طولانی خودداری کرد. این فعالیت‌ها شامل ورزش سنگین، برداشتن اشیاء سنگین و ورزش‌هایی می‌شود که در آن‌ها تماس محل عمل وجود دارد. میان بگذارید.

ما بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما عزیزان هستیم.01132288838