تزریق چربی نانوفت (nano fat) و میکروفت (micro fat) برای جوانسازی پوست صورت، پوست پلک ، بهبود تیرگی پوست پلک، برطرف کردن خطوط و چین های ریز پوستی کاربرد دارد.

میکروفت و نانوفت 

نحوه تهیه میکروفت و نانوفت :

برای به دست آوردن micro fat و nano fat ابتدا بافت چربی خود بیمار از یک ناحیه donors(دهنده یعنی جایی که چربی دارد) مانند پهلوها، شکم یا ناحیه خارج ران برداشت می شود.پس از جمع آوری، یک سانتریفوژ مخصوص برای جداسازی سلول های سالم و قابل استفاده چربی انجام می شود.

این روند کمک می کند تا به طور قابل توجهی چربی خالص تری بدست آید.سپس،چربی های جدا شده طی مراحل متوالی از سه دستگاه جداگانه منتقل می شوند، تا ذرات چربی میکروفت یا نانوفات به دست می آید. پس از آن ،مواد بدست آمده به مناطق مورد نظر از طریق سوزن های ریز (کانول) تزریق می شود که نقش بسیار زیادی برای جوان سازی، صاف کردن و یا حجم دهی پوست دارد.

پیوند چربی با میکروفت 

با توجه به اندازه ذرات آن نسبت به چربی که کوچکتر است،تزریق میکروفت می تواند یک گزینه عالی برای بازگرداندن حجم از دست رفته و بهبود چروک ریز و ظریف در قسمتهایی  از صورت و بدن که نیاز به دقت زیاد دارند،باشد.این قسمت یا مناطق بدن مانند:

گودی زیر چشم

شقیقه

خط اخم

گونه ها

پیشانی

لب ها

پشت دست

خطوط ریز

کبودی زیر چشم ها

ترمیم ظاهر پوست

افزایش الاستسیته

تزریق چربی نانوفت باعث بهبود زیبایی ظاهر پوست برطرف شدن چروک ریز و جوانسازی در این نواحی می شود.

میکروفت و نانوفت

اثر سلول های بنیادی بالقوه نانوفت :

روش ها برای افزایش کیفیت از لحاظ علمی ثابت شده است که سلولهای بنیادی در غلظت بالایی در بافت چربی وجود دارند و تجربیات زیادی وجود دارد که نشان می دهد این سلول های بنیادی کمک می کند تا با افزایش کیفیت پوست و جوان سازی،بهبود زخم و اسکار و رفع تیرگی زیر چشم شود.گرچه تا کنون،روشی واقعی و کمی برای اندازه گیری  “اثر سلول های بنیادی”در جراحی جوان سازی صورت تا به حال نشان داده نشده است.

با این حال، بر اساس تجربه دانشمندان و پیشگامان تکنولوژی فن اوری نانو ،معتقدند که یک اثر مثبت از سلول های بنیادی واقعا وجود دارد که به طور بالقوه می تواند بهبودی با nano fat حتی تزریق با حجم کم را ایجاد کند. تحقیقات علمی زیادی در حال انجام است، بنابراین درک واضح تری از خواص درمانی بافت چربی و سلول های بنیادی در چند سال آینده باید تکامل یابد.

 

تکنیک SNIF برای خطوط در اطراف دهان

SNIF –پیوند چربی با سوزن (Intradermalیک روش پیشگام توسط دکتر پاتریک تاندر است که شامل تزریق میکرو فت و نانو فت (nano fat) ،

به طور مستقیم به چروک های ظریف در اطراف دهان،هم زمان با تزریق چربی معمولی برای کاهش خطوط عمودی لب (خطوط سیگاری) مفید است که به تجربه از سخت ترین خطوط صورت برای درمان است.

 

ترکیب Facelift با انتقال چربی

 از آنجایی که در کشیدن پوست صورت (face lift) پوست آویزان شده برداشته می شود،اما ظاهر پوست وحجم آن باید با تزریق چربی جبران شود. از این دو تکنیک همزمان می توان برای کشیدن پوست و جوانسازی ان اقدام کرد.نتیجه این عمل در مقایسه با روشهای سنتی بسیار چشمگیر هست.

بازیابی پس از انتقال چربی

بلافاصله پس از انتقال چربی، ممکن است میزان تورم، کبودی یا درد در ناحیه درمان دهنده و گیرنده وجود داشته باشد.

این عوارض جانبی موقت هستند و به تدریج کاهش می یابد. اکثر بیماران کلینیک ما قادرند در عرض چند روز (به مدت یک هفته بسته به درجه تورم)، به کارهای معمول روزمره مانند شغل اداری، سر کار بازگردند، هر چند اقدامات فیزیکی و فعالیت های بیشتر ،باید برای مدت بیشتری اجتناب شود.این شامل ورزش های شدید و سنگین است .

منابع:

onlinelibrary.wiley.com