آنچه درباره کاشت مو باید بدانیم را در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد.

امروزه جستجو درباره کاشت مو بیشتر از هر زمان دیگری رایج تر است. شنیدن یا خواندن چیزی در مورد کاشت مو در این سالها تقریباً برای همه امکان پذیر است.به همین دلیل استقبال گسترده ای  این روش جراحی به دست آورده است.

اما آیا عمل جراحی کاشت مو به همان سادگی و آسانی است که بسیاری از نوشته ها و مقالات رسانه های اجتماعی به شما می گویند.

واقعیتی که نمی توان از آن غافل شد این است که پیوند یا کاشت مو یک عمل جراحی واقعی است. مانند هر عمل جراحی دیگر.معقول است که تحقیقات خود را انجام دهید تا گزینه های خود را بیابید.

عوارض جانبی جراحی غیر استاندارد چه می تواند باشد؟! اگر کاندیدای خوبی برای کاشت مو  هستید.انجمن بین المللی جراحی ترمیم مو (ISHRS) ، سازمان پیشرو در سراسر جهان است که آموزش و پیشرفت ها درباره کاشت مو را آموزش می دهد و منبع خوبی برای اطلاع رسانی است.

آنچه درباره کاشت مو باید بدانیم

 قبل از انجام عمل جراحی پیوند یا کاشت مو چیزهای زیادی وجود دارد که باید بدانیم اما ما در مورد پنج مورد مهم و برتر که باید قبل از  کاشت مو خود بدانید بحث خواهیم کرد.

۱. آیا انتظارات شما از کاشت مو واقع بینانه است؟

این معمولاً یکی از اولین مواردی است که بیماران در مورد واقعیت کاشت موی خود باید بدانند. آنها روی آنچه که در وب سایت ها مشاهده می کنند،متمرکز می شوند و در آرزوی داشتن نتایج به همان اندازه ای که آنلاین می بینند، هستند.

آنچه درباره کاشت مو باید بدانیم این است که کاشت مو یا ترمیم مو محدود است،به یک دلیل ساده عرضه و تقاضا.

مفهوم عرضه و تقاضا در زمینه کاشت مو یا جراحی ترمیم مو کاملاً ساده است.همه ما دارای یک میزان محدودی از مویی هستیم که از پشت سر می توان برداشت و این یک منبع غیر قابل تجدید است.این بدان معنی است که به محض انتفال مو از پشت به بالای سر،مو در جائی که در ابتدا برداشت شده بود جایگزین یا مجدداً رشد نمی کند.

وقتی نگاهی به وسعت تاسی بسیاری از بیماران را مشاهده می کنیم ،متوجه می شویم که آنها تعداد زیادی مو در بالای پوست سر خود را از دست داده اند. که از تعداد موهای موجود و قابل برداشت در منطقه اهدا کننده فراتر است.

این بدان معنی است ،پزشک که عمل جراحی را انجام می دهد باید تصمیم بگیرد که چگونه با مقدار محدودی از موها،بزرگترین و بهترین تکنیک زیبایی را ایجاد کند.او به سادگی نمی تواند موهای از بین رفته را به نسبت یک به یک جایگزین کند.

زیرا این مقدار موی اهدا شونده یا قابل برداشت وجود ندارد. به همین دلیل وقتی که در فضای مجازی عکسهای مختلف کاشت مو را جستجو می کنید،بیمارانی را مشاهده نخواهید کرد که دارای ریزش مو پیشرفته باشند و مجدداً موهای خود را با خط رویش موی دوره  نوجوانی خود به دست آورند.

آنچه درباره کاشت مو باید بدانیم

ریزش جزیی مو

اما در مورد مواردی که ریزش جزئی مو وجود دارد چه می توان گفت؟آیا در این موارد گرافت کافی وجود دارد که یک سر کامل مو را بازگرداند؟

بله وجود دارد، اما اگر در معاینه پزشک ،ریزش موی بیمار همچنان در حال ادامه باشد ،موهای مورد نیاز  برای  حفظ خط رویش دوره نوجوانی یا جوانی با تراکم بالا امکان پذیر نخواهد بود.

با افزایش سن بیمار و ادامه ریزش ،برای ایجاد پوشش،در مناطقی از ریزش جدید دیگر مویی برای پیوند نخواهید داشت.

به همین دلیل است که پزشکان متخصص ، آموزش دیده  از برداشت بیش از حد در ناحیه دهنده خودداری می کنند زیرا همیشه احتمال پیوند مو در آینده وجود خواهد داشت.

اگر این اتفاق بیفتد شما نمی خواهید در موقعیتی قرار گیرید که موهای اهدا کننده (بانک مو) در دسترس نداشته باشید.به عبارت دیگر، کسی نمی خواهد برای حفظ خط رویش دوران جوانی اش، دارای پس سر کم پشت و تنک باشد که از دور مشخص شود.

۲. چه مدت طول می کشد تا به سر کار برگردید ؟

پاسخ یکسانی برای این سؤال وجود ندارد ، زیرا این بستگی به شما و کار شما دارد. به طور کلی حداقل زمانی که یک بیمار باید قبل از بازگشت به محل کار منتظر بماند برای عمل FUE یک هفته است.اگر عمل انجام شده به روش FUT (نوار) ​​باشد دو هفته.

FUT می تواند به عنوان یک روش تهاجمی از نظر جسمی باشد بنابراین بهبودی آن طول می کشد.از آنجا که بسته شدن زخم در طول FUT انجام می شود  بیشتر کلینیک ها به بیماران  توصیه می کنند یک تا دو هفته منتظر بمانند تا بخیه ها یا منافذ جراحی برداشته شود.

۳. کدام روش کاشت مو (FUE یا FUT)؟

 یکی از نکات درباره کاشت باید بدانیم این است که کدام روش کاشت مو برای من مناسب است ؟

با این حال ، ملاحظات دیگری نیز باید در نظر داشته باشید.  با FUT ، شما به طور کلی لازم نیست که کل سر خود را اصلاح کنید.اگر شما پیوند مو FUE دارید بسیاری از کلینیک ها برای انجام صحیح عمل شما نیاز دارند ،که موهای شما را بطور جزئی یا کاملاً تراشیده انجام دهید دلیل این امر این است که دید روشنی از منطقه اهدا کننده برای برداشت کارآمد  و ایمن فولیکول در اختیار جراح قرار می دهد. منطقه گیرنده نیز ممکن است به دلیل همان مزایای داشتن یک دیدگاه روشن تراشیده شود.

برای FUT :

معمولاً فقط ناحیه فوری برداشتن نوار است که تراشیده می شود. این اجازه می دهد تا موهای اهدا کننده بالاتر از برداشتن سطح بخیه ها یا منازل مورد استفاده برای بسته شدن زخم کمک کند و به پنهان کردن ناحیه اهدا کننده برای دو هفته اول بهبودی کمک خواهد کرد.

اگر کلینیک شما ناحیه گیرنده را برای قرار دادن پیوند تراشیده نمی کند ممکن است به دلیل نداشتن مدارک دیداری مبنی بر جراحی حتی زودتر از یک هفته به کار خود برگردید.

اما ، اگر درمانگاه شما نیاز به ریش تراش ناحیه گیرنده دارد ،این امر می تواند بازگشت شما به کار را به دلیل عوارض اجتناب ناپذیر یک ظاهر طراحی مو که شما تجربه خواهید کرد ، به تأخیر اندازد.

در هر روشی که تصمیم گرفتید  از پزشک خود در مورد زمان بهبودی و زمان کمتری که تجربه می کنید ، سؤال کنید.

۴. چه تعداد عمل جراحی نیاز دارم ؟

این سؤالی است که اغلب اوقات به دلیل عدم تحقق این فرضیه صورت می گیرد که بیمار فرض می کند که یک عمل جراحی،تنها چیزی است که برای زندگی لازم دارند و این که بتوانند ریشه موهای خود را فراموش کنند ، هنگامی که نتیجه رویای آنها رشد کرد.

متاسفانه ، این بندرت اتفاق می افتد.در واقعیت ریزش مو یک مسئله مترقی است.این بدان معناست که به محض اینکه موهای خود را از دست دادید ،در تمام طول زندگی همچنان موهای خود را با درجات مختلف از دست خواهید داد.

این نه به موهای پیوند یافته شما بلکه به موهای اصلی که هنوز از دست نداده اید اشاره دارد. روشهای درمانی وجود دارد که می توان آنها را در نظر گرفت اما حتی پس از آن هیچ تضمینی وجود ندارد که ریزش مو به طور کامل متوقف شود.

احتمالات از بیمار تا بیمار متفاوت خواهد بود اما قاعده کلی این است که همیشه کاشت مو را به عنوان اولین پیوند مو در نظر بگیرید و با جاه طلبی های ترمیم مو خیلی حریص نشوید.

در نکته شماره 1 به یاد داشته باشید ، موهای اهدا کننده شما یک منبع محدود است بنابراین حفظ برخی از موهای اهدا کننده شما برای آینده همیشه بهترین راه برای پیشبرد است.

۵. آیا قبل از عمل با پزشک ملاقات خواهید کرد ؟

این سؤالی است که به ندرت سؤال می شود اما مهم است بدانید که قصد دارید با پزشک خود صحبت کنید یا با یک مشاور صحبت می کنید.

مشاوران کاشت مو بخش مهمی از هر عمل ترمیم مو هستند اما در هنگام مشورت ترمیم مو ، آنها نباید حرف آخر را بزنند.

فقط یک پزشک دارای مجوز باید توصیه های پزشکی ارائه دهد بسیار کمتر توصیه های جراحی. مشاوران باید فقط به عنوان یک مربی در مورد روش کاشت مو که شما فقط در نظر می گیرید خدمت کنند و برای پاسخ دادن به سؤالات اساسی که مربوط به کلینیک خاص مورد نظر شما هستند،بسیار ارزشمند هستند.

مزیت داشتن یک پزشک واجد شرایط برای ارائه توصیه های جراحی شما این است که پزشک این شانس را دارد که پرونده شما را شخصاً تجسم کند و تنها با تجربه و آموزش آنها می توان یک طرح جراحی قانونی تهیه کرد.

۶. آیا پزشک یا تکنسین پیوند مو را انجام می دهند ؟

این یکی از مهمترین سؤالی است که باید بپرسید.

این سوال بیشتر مربوط به روشهای FUE است و نه روشهای FUT. زیرا فقط پزشکان آموزش دیده و متخصص می توانند از نظر علمی نوار اهدا کننده مو در پس سر را به روش استاندارد جراحی کنند.

با FUE ، به دلیل کمبود سرمایه گذاری در منابع مالی و منابع مورد نیاز برای شروع انفجار کلینیک های جدید در سراسر جهان به وجود آمده است و با این تفاوت افراد بی پروا بیشتر فرصتی را برای بریدن گوشه ها مشاهده کرده اند.