تزریق بوتاکس برای پیشگیری و درمان چین و چروک نواحی صورت کاربرد دارد و محبوب‌ترین درمان‌ زیبایی است که در سراسر دنیا انجام می‌شود.به میلیون‌ها نفر کمک می‌کند تا با چین و چروک‌ها خداحافظی کنند و ظاهر خود را جوانتر سازند.مطالب ما در مورد تزریق  بوتاکس به شما کمک می کند تا در مورد این درمان محبوب، بیشتر بدانید.

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش ها برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست می باشد.

بهترین دکتر تزریق بوتاکس در بابل

استفاده از برندهای نامعتبر می تواند صدمات جبران ناپذیری را به سلامت شما وارد نماید.پس حتماً در کلینیک معتبری اقدام به تزریق بوتاکس کنید که از برندهای معتبر استفاده می کند تا سلامت شما به خطر نیافتد.

امروزه  کلینیک ها یا ارایشگاه هایی در سراسر ایران وجود دارند که بدون دانش و علم پزشکی،در مشغول فعالیت هستند که اطلاعات علمی در این حوزه ندارند. با دریافت قیمت کم ،سعی در جذب مشتری دارند. تزریق بوتاکس در نزد این افراد،اتفاقات ناگواری را برای شما بوجود می آورد.

دکتر مرتضی ادبی، متخصص پوست،مو و زیبایی با سابقه بیش از 20 سال در حوزه پوست و زیبایی می باشد.

الویت و هدف اصلی ما در کلینیک زیبایی دکتر مرتضی ادبی، سلامتی مراجعه کننده ها است.به همین علت،در کلینیک ما از بهترین برندهای دنیا استفاده می شود تا شما در سلامت کامل باشید و یک تزریق ایمن را تجربه کنید.

 

برخی از کاربردهای تزریق بوتاکس

  • برطرف کردن چین و چروک صورت (خطوط اخم،پیشانی،دور چشم)
  • بالا کشیدن یا لیفت ابروها
  • درمان میگرن
  • رفع تعریق زیر بغل،کف دست و پا
  • کاربرد تزریق بوتاکس (معرفی انواع تزریق بوتاکس)
  • برطرف کردن چین و چروک های صورت مانند چین های پیشانی، خطوط گلابلار (خطوط اخم)، چین و چروک دور چشم (پنجه کلاغی) ، خطوط کنار دهان و چانه و خطوط میان ابروها
  • درمان تعریق کف دست و پا و زیر بغل
  • اسکارهای کلوئیدی و هیپرتروفیک
  • اریتمای صورت و گرگرفتگی
  • درمان پوست چرب
  • درد زونایی
  • پدیدۀ رینود

 

بوتاکس برای رفع تعریق زیر بغل

یکی از مشکلاتی که افراد زیادی با آن درگیر هستند،تعریق زیر بغل می باشد.

مدت زمان انجام بوتاکس برای زیر بغل،۱۰ الی ۱۵ دقیقه می باشد و کاملاً بدون درد است و بعد از گذشت یکی دو هفته،۸۰ الی ۹۰% تعریق تان از بین می رود و ماندگاری ۹ الی ۱۲ ماه دارد.

بوتاکس زیر بغل

لیفت ابرو با بوتاکس

اینکه ابروهای تان چقدر با بوتاکس بالا کشیده می شود به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  • سن
  • فرم ابرو
  • عضلات چقدر جوابگو می باشد

لیف ابرو با بوتاکس محدود می باشد و ابرو های گربه ای که می بینید،فقط با جراحی قابل انجام می باشد.

با بوتاکس هیچ وقت نمی توانید ابروها را شیطانی یا گربه ای کنید،فقط تا حدودی می توانید ابرو هایتان را بالا بکشید.

 

چه کسانی نباید بوتاکس کنند؟

کسانی که دارای بیماری نورون حرکتی (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) و میاستنی گراویس هستند

افرادی که روی محل تزریق عفونت دارند.

واکنش های آلرژیک یا حساسیت قبلی نسبت به بوتولینوم نوع A دارند.

در دوران بارداری و شیردهی نیز باید از استفاده از بوتولینوم نوع A خودداری شود.

از مصرف برخی داروها که باعث افزایش اثرات بوتولینوم نوع A می‌شوند، باید پرهیز شود. این داروها شامل آنتی‌بیوتیک‌های تتراسایکلین و آنتی‌بیوتیک‌های آمینوگلیکوزید است.داروهای رقیق‌کنندۀ خون از جمله آسپرین، وارفارین و دابیگاتران – احتمال کبودی شدید در محل تزریق را افزایش می‌دهند.

 

بهترین زمان برای برای انجام بوتاکس

شما وقتی اخم می کنید،چین و چروک بین ابروهایتان را می بینید

اگر زمانی که ابروها را بالا می دهید،خطوط عرضی روی پیشانی تان دیده میشود

اگر چشم هایتان را جمع می کنید،خطوط ریزی اطراف چشم شما ظاهر می شود.

بهترین زمان برای انجام تزریق بوتاکس می باشد.چون اگر این چین چروک با تزریق بوتاکس برطرف نشود،تبدیل به چین هایی می شود که در حالت عادی یعنی زمانی که شما اخم نمی کنید،نمی خندید،ابرو هایتان را بالا نمی دهید،در صورت تان دیده می شود.

وقتی به این مرحله برسد دیگر نمی توان با بوتاکس به حالت اولیه(بدون چین و چروک) تبدیل کرد،حتی با تزریق ژل هم نمی توان ۱۰۰% چین و چروک هارا از بین برد.

تزریق بوتاکس

آیا بوتاکس بی خطر است؟

تزریق بوتاکس به طور کلی  ایمن است. این کار باید حتماً توسط پزشک متخصص انجام شود. از تیم پزشکی خود بپرسید که آیا تزریق بوتاکس برای شما مناسب است یا خیر. در کلینیک تخصصی دکتر ادبی ابتدا بیماران توسط پزشک مورد معاینه و ارزیابی دقیق قرار می گیرند. به تمام سوالات و نگرانی های بیماران پاسخ داده می شود، بعد از آن بیماران با توجه به شرایط شان میزان بوتاکس تزریقی محاسبه می شود.

 

مراقبت های قبل از بوتاکس

داروهایی که مصرف می کنید با پزشک خود در میان بگذارید . برخی از داروها خطر کبودی در محل تزریق را افزایش می دهند. اینها شامل داروهای ضد انعقاد یا رقیق‌کننده‌های خون (وارفارین) و داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) است.

همچنین الکل، شما را مستعد قرمزی و کبودی می کند.حداقل 24 ساعت قبل از عمل از نوشیدن آن خودداری کنید.

 

ماندگاری بوتاکس

در عرض سه تا شش ماه پس از درمان بوتاکس، اثر آن از بین می رود و ماهیچه ها دوباره حرکت می کنند. در نتیجه، چین و چروک ها برمی گردند و مسائلی مانند میگرن و تعریق ممکن است از سر گرفته شوند. برای حفظ نتایج، باید تزریق بوتاکس را دوباره انتخاب کنید. پزشک می تواند به شما اطلاع دهد که هر چند وقت یکبار باید تحت درمان بوتاکس قرار بگیرید.

 

مراقبت های بعد از بوتاکس

تزریق بوتاکس یک عمل کاملا سرپایی است. می توانید بلافاصله پس از درمان به سرکار یا منزلتان بازگردید. برای کاهش قرمزی، تورم یا کبودی:

به مدت 12 ساعت ناحیه درمان را مالش یا فشار ندهید.

سه تا چهار ساعت  دراز نکشید.

تا 24 ساعت از فعالیت بدنی شدید خودداری کنید.

 

چه مدت طول می کشد تا بوتاکس اثر کند؟

پس از درمان بوتاکس، اکثر افراد در حدود روز سوم یا چهارم متوجه اثرات مورد نظر می شوند. نتایج کامل ظرف 10 تا 14 روز قابل مشاهده خواهد بود.

 

قیمت بوتاکس

با توجه به اینکه چندین برند وجود دارد قیمت دقیق را نمی توان ذکر کرد. علاوه براین نوسانات ارز و تورم در کشور ما نیز روی قیمت تزریق بوتاکس تاتیر می گذارد. میزان یا واحد ماده تزریق روی قیمت تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین نمی توان قیمت دقیق را مشخص کرد.

در کلینیک دکتر ادبی قبل از تزریق بوتاکس بیماران مورد معاینه دقیق قرار می گیرند تا میزان یا چند واحد بوتاکس مورد نیاز هست برای هر بیمار مشخص میشود.

 

تفاوت بین ژل و بوتاکس

از نظر زیبایی، بوتاکس و  ژل های (فیلر) پوستی نتایج مشابهی را ارائه می دهند. هر دو به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک صورت کمک می کنند. در حالی که بوتاکس از ماده بوتولینوم ساخته می شود،  ژلها یا پرکننده های پوستی  از موادی طبیعی یا مصنوعی از جمله کلاژن، اسید هیالورونیک یا هیدروکسی آپاتیت کلسیم ساخته می شوند. تزریق بوتاکس به طور موقت ماهیچه ها را فلج می کند تا چین و چروک را کاهش دهد، در حالی که  ژل های پوستی حجم می دهند و به حفظ رطوبت کمک می کنند. پزشک  شما می‌تواند در مورد مزایا و معایب هر دو صحبت کند و به شما در تعیین بهترین گزینه کمک کند.

 

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟

سوزن های مورد استفاده برای تزریق بوتاکس بسیار نازک هستند. در نتیجه، اکثر افراد در طول درمان درد کمی را تجربه می کنند. برخی از افراد احساس گزگز یا سوزش خفیف را توصیف می کنند. اگر نگران درد هستید، پزشک شما می تواند از یک ژل بی حس کننده موضعی استفاده کند.

 

معرفی برندهای تزریق بوتاکس

چند مارک تجاری بوتولینوم A وجود دارد:

بوتاکس آمریکا – onabotolinumtoxin

دیسپورت انگلیس –  abobotulinumtoxinA

زئومین المان – incobotulinumtoxinA

مصپورت Masport ایران

Dystone  ایران

نورونوکس کره

انواع چینی

 

تفاوت بین انواع بوتاکس چیست؟

همه محصولات فوق حاوی ماده تشکیل دهنده اصلی به نام بوتولینوم نوع  Aهستند.تمایز اصلی انواع بوتاکس در فرمول آنها نهفته است که بر دوز مصرفی، میزان پخش شدن محصول و سرعت مشاهده نتایج توسط بیمار تأثیر می گذارد.

به عنوان مثالBotox Cosmetic با یک پروتئین همراه فرموله شده است.

Dysport و Jeuveau حاوی پروتئین های مشابه هستند.

در حالی که Xeomin حاوی هیچ پروتئین همراه نیست.

Daxxify یا “DAXI” به جای پروتئین حاوی یک پپتید است و نوروتوکسین (خالص تر) می باشد زیرا حاوی هیچ گونه فرآورده جانبی انسانی یا حیوانی نیست.

چیزی که DAXXIFY را از رقبای خود متمایز می کند، فرمولاسیون منحصر به فرد آن است. در واقع، کارآزمایی‌های بالینی نشان دادند که نتایج DAXXIFY می‌تواند بین 6 تا 9 ماه دوام داشته باشد و به طور بالقوه 2 تا 3 برابر بیشتر از انواع دیگر بوتاکس برای برخی بیماران دوام داشته باشد.

هر پنج محصول مورد تایید FDA هستند و مدتی است که به طور ایمن و موثر مورد استفاده قرار گرفته اند. اینکه کدام یک از این محصولات برای شما بهتر است به آناتومی منحصر به فرد، اهداف و توصیه های جراح زیبایی شما بستگی دارد.

آیا می توان در دوران بارداری بوتاکس کرد؟

تزریق بوتاکس به احتمال زیاد به کودک شما آسیب نمی رساند. با این حال، اکثر پزشکان توصیه می کنند تا پس از زایمان صبر کنید تا تحت درمان قرار بگیرید.

 

آیا می توان در دوران شیردهی بوتاکس دریافت کرد؟

متخصصان مطمئن نیستند که آیا بوتاکس به شیر مادر می رسد یا خیر. برای اطمینان از ایمنی کودک شما، اکثر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی توصیه می کنند از تزریق بوتاکس در دوران شیردهی خودداری کنید.

منابع:

emedicine.medscape.com

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK557387