کاشت ابرو و مژه و طراحی آن،باید با بررسی دقیق انجام شود.حتما زیر نظر پزشک متخصص پوست که شرایط رشد ابرو و مژه را میداند انجام گیرد.ابروها نقش مهمی در زیبایی صورت دارند. ژنتیک می تواند در ظاهر و پر پشتی ابروهای شما نقش داشته باشد – برخی از افراد با ابروهای  پهن  و پر تراکم به دنیا می آیند، در حالی که برخی دیگر دارای موهای نازک و کم پشت در بالای چشم خود هستند. افرادی که ابروی کم تراکم دارند، اغلب با پر کردن ابروهای خود با محصولات آرایشی، ابروهای خود را پرتر یا ضخیم تر نشان می دهند.

 

کاشت ابرو و مژه در بابل مازندران

 زیبایی ابرو و مژه:

ابرو و مژه نقش مھمی در زیبایی ظاهر و تقارن صورت و برقراری ارتباط با دیگران دارند. فرد بدون ابرو یا مژه نسبت به ظاھر خود احساس اعتماد به نفس پایین می کند. پیوند یا کاشت ابرو و مژه اغلب می تواند ابروھا و مژگان را به شکل موثر بازسازی کند.

ابروها ویژگی بسیار مهم و برجسته صورت را تشکیل می دهند. با افزایش اطلاعات علم پزشکی، کاشت ابرو به یک روش محبوب تبدیل شده است. اگرچه ابرو ناحیه کوچکی از صورت را شامل می شود اما کارکرد زیبایی آن بسیار برجسته است. کاشت ابرو و مژه  نیاز به دقت و دانش زیادی در مورد آناتومی، طراحی ابرو، برداشت و کاشت دارد. این مقاله دیدگاهی جامع در مورد کاشت ابرو با تاکید ویژه بر تکنیک استخراج واحد فولیکولی ارائه می‌ دهد که به محبوب‌ترین تکنیک تبدیل شده است.

کاشت (پیوند) ابرو و مژه و طراحی آن باید بررسی و طراحی دقیق انجام شود.حتماً زیر نظر پزشک متخصص پوست که شرایط رشد ابرو و مژه را میداند انجام شود. افرادی که موهای ابروی کمی دارند یا موهای ابرو را به هر علتی از دست دادند و  بخواهند زیبایی ظاهری خود را بهتر کنند،  کاشت ابرو یا مژه گزینه عالی برای انهاست.

 

کاشت ابرو و مژه

علتهای از بین رفتن ابرو و مژه

۱- آسیب ھای جسمی – به عنوان مثال ، تصادف  ، سوختگی ھای حرارتی ، شیمیایی یا برقی . بیماری سیستمیک یا موضعی که باعث ریزش ابرو یا مژگان می شود.

۲- ناتوانی مادرزادی در رشد ابرو و یا مژگان .

۳- افرادی که برای دستیابی به ظاهر زیبا ترمرتب ابروها و مژه را دستکاری می کنند سب تغییر شکل ابرو و در درازمدت منجر  کم پشتی یا ریزش دائمی ابروھا می شود.

۴- کندن وسواسی ابرو یا مژگان trichotillomania

۵- درمان ھای پزشکی یا جراحی که منجر به ریزش ابرو یا از دست رفتن مژه می شوند ، به عنوان مثال ، پرتودرمانی ، شیمی درمانی ، جراحی برای تومور.

بررسی های قبل کاشت ابرو و مژه

علت ریزش ابرو و مژه در تاریخچه پزشکی و معاینه  قبل از قدام به ترمیم مو ارزیابی می شود:

بیماری سیستمیک یا موضعی که باعث ریزش مو می شود باید توسط پزشک متخصص  مورد بررسی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که  کاشت  ابرو یا ترمیم مو می تواند برای ان شخص موفق باشد یا خیر.

Trichotillomania :  بیماری کندن وسواسی مو  باید تحت درمان قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که موھای ترمیم شده  دوباره توسط بیمار کنده نمی شوند.

تروما ، سوختگی یا جراحی ممکن است منجر به تشکیل بافت اسکار شود.  در این حالت جراحی ترمیمی قبل از ترمیم ابرو  یا مژه ضروری می باشد. میزان ریزش ابرو ممکن است ازحالت کامل تا  قسمت جزئی  متفاوت باشد. میزان از دست دادن ممکن است در انتخاب روش ترمیم یا کاشت ابرو مورد توجه قرار گیرد.

برخی از بیماران ریزش ابرو یا مژه ندارند ، اما به دلایل زیبایی مانند تغییر در شکل ابرو یا مژه ھای بلند تر بدنبال کاشت ابرو  یا مژه ھستند.

روشهای کاشت ابرو

چند روش برای کاشت کامل یا بخشی از ابرو وجود  دارد:

پیوند واحدھای فولیکولی ( follicular units )

یا موھای تکی از ناحیه دهنده به ابرو،یک روش دیگر ترمیم از طریق  برداشتن فلپ انجام می شود که یک نوار مو از یک قسمت  دیگر به ابرو پیوند زده می شود.

بیمار و جراح پیوند مو  باید درمورد روشی که به بھترین شکل متناسب با نیاز بیمار باشد، توافق کنند. روشھای ترمیم ابرو معمولاً در حالت سرپایی انجام می شود. عوارض بعد از عمل معمولاً محدود به درد و تورم جزئی است.

بازسازی با استفاده از فلپ یا گرافت جراحی ترمیمی سالھاست که برای بازگرداندن ابروھای از دست رفته یا ترمیم جزئی ابروھای ازدست رفته استفاده می شود. ملاحظات رعایت تکنیک کاشت  و نیازھای بیمار مشخص می کند که از کدام روش بازسازی استفاده  شود:

روش های کاشت ابرو

یا نواری از پوست دارای مو و بافت زیر جلدی یا  در اوردن واحدھای فولیکولی که به این روش FUE  گفته می شود ناحیه اھدا کننده روی پوست سر یا نواحی دهنده از قسمتهای دیگر بدن برداشته شود و به محل ابرو آماده شده با جراحی پیوند داده شود .یکی از مهمترین قسمت عمل پیوند ابرو رعایت دقیق زاویه و جهت تار موی  پیوند شده می باشد . واحدھای فولیکولی معمولاً  حاوی یک تا دو مو برای دستیابی بھتر شکل یا تراکم مورد نظر ابرو  درناحیه سوراخ تعبیه شده  قرار می گیرند.

 

روش برداشتن پوست سر همراه با مو وعروق خونی و ضمایم وانتقال ان به ابرو که به ان پد یکل فلپ (pedicle flap) گفته می شود  امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

پیوند به روش جایگزینی ابروهای از بین رفته ابرو؛ یکی از روشهای مهم  پیوند است. یعنی  بازسازی ابرو درجایگاه طبیعی خودش است. بیمار و پزشک باید با ھم همفکری کنند تا ناحیه ابرو را ترسیم کنند تا مطابق با تقارن طبیعی صورت بیمار باشد. با توجه به اندازه منطقه  مورد نظر جھت پیوند ، ممکن است بیش از یک جلسه پیوند نیاز باشد. جلسه دوم یا بیشتر معمولا چندین سال بعد قابل انجام ھستند.

با رشد موھای پیوند شده در موقعیت جدید خود ، نیاز به  کوتاه کردن هر از چند گاه و ھمچنین “آموزش” به بیمار در نحو استفاده از ژل یا واکس است.

ترمیم موی مژه (جراحی مژه)

پیوند نازک یا کوتاه با لاتیس قابل درمان است اما پیوند تنھا روشی است که موھای مژه به هر دلیلی تخریب شدند، استفاده می شود. جراحی مژه یک روش بسیار تخصصی است که فقط توسط چند جراح دوره دیده انجام می شود. ھمانطور که در مورد ابروھا نیز وجود دارد ، موھای اھدا کننده برای پیوند بھتراست از موهای نرم و نازک تر باشند. کلیه گرافت ھا موھا تکی ھستند که به طور دقیق درجایگاه مژه قرار می گیرند. حداقل شش مو در ھر لبه مژه ممکن است برای ایجاد یک اثر طبیعی کافی باشد.

کاشت ابرو و مژه

 

بعد کاشت مژه:

خارش یک عارضه شایع و درد سر ساز بعد از عمل است. اگر بیمار دچار وسوسه و خارش شود ، خطر جابجایی پیوندھای مو و شروع عفونت وجود دارد. برای جلوگیری از خراش دادن بهتر هست عینک گذاشته شود. متخصص پوست می تواند برای رفع خارش داروھایی را تجویز کند.آموزش موھای پیوند شده با استفاده از روغن مژه و حالت دهنده مژه انجام می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد  پیوند مژه  که چه کسی ، چرا و چگونگی عمل و پاسخ سوالهای دیگر، شما نیاز به اطلاعات بیشتری دارید  چون محبوبیت روزافزون پیوند ابرو و پیوند مژه روز به روز بیشتر و بیشتر میشود.می توانید حضوری مشاوره دریافت کنید یا از طریق فضای مجازی تبادل اطلاعات کنید.

عوارض ناخواسته کاشت ابرو

معمولاً بیشترین عوارض مربوط به جهت و زاویه کاشت، عدم تطابق رنگ و ضخامت یا عدم رشد مجدد است. این عوارض وابسته به اپراتور بوده  با تجربه و استفاده از تکنیک مناسب کاهش می یابد. ممکن است عدم تقارن به دلیل انقباض فرونتالیس یا اوربیکولاریس پس از بی حسی و تورم وجود داشته باشد که باعث ایجاد قضاوت نادرست در مورد شکل ابرو در حین ایجاد شکاف می شود. عفونت، تورم، کبودی، فولیکولیت و اسکار به ندرت دیده می شود

هزینه کاشت ابرو در مازندران بابل

کلینیک کاشت ابرو دکتر ادبی تحت نظارت مستقیم ایشان می باشد. ایشان دارای بورد تخصصی کاشت مو و ابرو از امریکا هستند. توصیه می شود قبل از اقدام به کاشت ابرو توسط پزشک دقیق مشاوره و معاینه شوید. هزینه دقیق کاشت ابرو بر اساس چند عامل متفاوت است:

جایی که شما زندگی می کنید
چه تعداد پیوند مورد نیاز است
مشخصات جراحی، مانند زمان صرف شده در یک مرکز مراقبتی و بیهوشی مورد نیاز
تورم اقتصادی و وسایل مصرف شده.

 

منابع:

ishrs.org]

سوالات خود را در خصوص خدمات ( پوست  ممشاورین کلینیک باران در میان بگذارید.

ما بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما عزیزاهستیم.

0113228883